tisdag 7 mars 2017

Fiske till helgen!

Sitter och funderar och längtar till helgen som bland annat bjuder på fiske. Två alternativ står det mellan:

- Ett nytt försök efter sik i Göteborg

- Årspremiär för feeder-mete i Göta älv

I nuläget lutar det mest åt det senare. Mycket tack vare Christians trevliga rapport som kan läsas på http://specimenfiske.se. Göta älv har för mig aldrig bjudit på något särskilt bra fiske. Visst har jag fått upp ett gäng svartmunnade smörbultar i Göteborg men inte mycket mer än så. Har gått bet på flera fiskepass där. Jag fann dock en intressant plats i vintras där jag provfiskade efter lake. Även då gick jag bet på fångst. Platsen lade jag dock på minnet eftersom det kändes mycket intressant för framtida mete. Vad det blir återstår att se men fiske blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar