lördag 18 mars 2017

Första besöket på Sportfiskemässan.

Begick idag debut på Sportfiskemässan dit jag begav mig med svärfar, brorsan och frugans morbror. Besöket inleddes med en avstickare till toaletten. I kön in till det eftertraktade porslinet mötte och hälsade jag lite kort på Christian som driver den finfina bloggen Ensamvargens fiske (http://www.fisheco.se/blogg/ensamvargensfiske/).

Mässan var tydligt präglad av predatorfiske, jiggar, tail-beten, jerkbaits och allt vad det heter. Det var gott om påkostade båtar att titta på också. I metesväg var utbudet, inte helt oväntat, rätt knapert. Det var trevligt att vistas här ett tag men jag kände mig mättad rätt så snabbt. Blev några mindre inköp: ett jiggspö från Berkley, kullagrade lekanden och en spinnare.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar