fredag 12 augusti 2022

Tillbaka

Semestern är slut och det är åter tillbaka till såväl arbetslinjen som västkusten. En av mycket få saker jag saknar vid vistelse i Värmland är havet. Igår begav jag mig till havet tidigt på morgonen, utrustad i sedvanlig ordning med kaffetermos och några mackor. På grund av kraftiga vågor, och således hala klippor, kunde jag inte stå där jag hade tänkt. Men jag fann snart en ny utgångspunkt och påbörjade fisket. Metod för dagen var spinnfiske med skeddrag och upphängarfluga. 



Eftersom svärföräldrarna skulle komma till kvällen hade jag förhoppningar om makrill och detta ställe brukar kunna leverera ok. De två första timmarna hade jag inte en känning. Såg en båt som låg en bit utanför som av allt att döma fiskade. Tänkte stilla "Undrar om de får något?". Efter ytterligare ungefär en timme small det på. En makrill hade tagit skeddraget och än en gång fick jag njuta av havets kraftpaket. Det är rätt bra skillnad på att drilla makrill respektive abborre. En hyfsat grann makrill blev det på lite mer än tre timmars fiske och det var väl alltid något. Svärföräldrarna blev glada över stekt makrill på kvällsmackan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar