onsdag 17 augusti 2022

En anpassning

Fiske fyller en viktig funktion och så här års känner jag alltid att jag fiskar för lite i relation till vad jag vill/behöver. Det är det vanliga, en kombination av familjeliv, vardagssysslor och socialt liv som ska upprätthållas. Utöver det kan man som fiskare alltid kritiskt reflektera kring sin miljöpåverkan. Med tanke på tidsbrist, en grad av klimatångest och skyhöga bensinpriser har det blivit allt mer fiske i närområdet det senaste året och allt färre längre turer med bil. Jag köpte mig till slut en cykel förra året och med den går det helt okej att ta sig till ett flertal fiskepositioner, även om det kanske inte är de charmigaste eller mest avkopplande platserna.




Eftersom vi bor i centrala Göteborg förlägger jag helst mina turer till morgonen, som den trofaste bloggläsaren mer än väl känner till. Jag skulle bara behöva komma på någon vettig lösning för hur jag ska transportera håvskaft så att jag enkelt får med min långskaftade håv istället.


För övrigt var det väldigt skönt att frysa en liten stund imorse av de svala vindarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar