torsdag 1 december 2016

Ny litteratur att förkovra sig i

Har ofta vägarna förbi två antikvariat på väg till/från arbetet. Häromdagen valde jag att kliva in i det ena av dem och frågade omgående expediten efter litteratur om fiske. Hon hade en bok inne som jag inte kände var så tilltalande så jag valde att tacka för mig.

Idag bestämde jag mig för att kliva in på det andra antikvariatet vilket visade sig vara en guldgruva. Han hade inne tre bokhyllplan med litteratur om jakt och fiske, majoriteten kring det senare. Jag valde ut två böcker som summerar mitt fiskeintresse väl.




Att fiska under hela året ser jag som en självklarhet, även om passen tenderar att bli mer glesa under det mörkare halvåret. Mete ligger mig varmt om hjärtat så den kändes rätt given. Det ska bli kul att läsa dessa framöver. Förhoppningsvis kan man lära sig något nytt. Har du tips på fiskelitteratur som liknar de ovanstående? Tipsa gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar