måndag 1 juni 2020

Magiskt VAB-mete!

Tungt nog har sonens näsa fortsatt att rinna i helgen, om än i ytterst liten grad. Därav var det bara att fortsätta VAB:andet in i den nya veckan. Bestämde mig igår för att vi skulle fiska i insjö. Mötte upp en kompis som vänligt nog gav oss två toppknutna metspön vilket var dagens metod. Vi anlände till platsen och slängde i några mäskbollar. Ganska omgående var det fisk på plats men de ville inte hugga först. Fick öka djupet något och omgående hände det, napp! Minst sagt oväntat kom en spegelkarp upp. Den var lite spännande att drilla på ett ganska lätt toppknutet metspö. Kort däreftet napp igen. Nu en fjällkarp! Det hann inte gå många minuter efter det här innan flötet sjönk igen. Triss i karp! Ännu en fjällkarp. Därefter högg en otroligt vacker mört (fantastiska fjäll, knallröda ögon) i skaplig storlek. Efter det kom en minisutare upp. Nappfrekvensen höll i sig men jag bommade några fiskar innan ännu en bra kämpande fisk kom upp. Dagens fjärde karp! Otroligt då jag tidigare i livet endast fått en karp. Min sons tålamod med att hålla i spöt var inte långt men han var i alla fall nöjd hela tiden och gnällde inte en enda gång. Vi kunde meta i en timme utan problem. Sedan avbröt jag då lyckokänslan var på topp. Extremt välbehövligt mellan alla billekar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar