tisdag 23 april 2019

Premiärfiske med sonen

Igår hade vi vägarna förbi kusten och jag hade förberett lite enkla grejer för att introducera min son, inom kort två år, för sin första fiskeupplevelse. Vi mikrometade från några bryggor i en hamn och hade rätt så bra fart på aktiviteten med bultar/stubbar som var sugna. Tre stycken åkte med upp till det lilla akvariet vilket var en IKEA-plastback. Sonen tyckte det var väldigt kul att titta på fiskarna och likaså att hålla det lilla spöt. Ett gäng storspigg var nyfikna och gjorde utfall men tyvärr då jag hade en för stor krok på. Vi såg även några stensnultror som var framme men de vägrade att nappa. Rätt märkligt med tanke på hur aggressiva de är annars. Efter en stund blev det mer intressant att kasta sten i vattnet och då var det läge att lägga ned fisket. Kul att hans första fiskeupplevelse blev lyckad. Nu gäller det att fortsätta bjuda på roliga fiskeupplevelser framöver så kanske det kan bli en fiskare av honom.

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för en fantastiskt bra blogg.
    Det känns som att du skriver mina egna tankar när jag läser dina texter.
    Fortsätt så...

    SvaraRadera
  2. Hej, tack så mycket för den fina responsen! Kul att höra att det uppskattas och det sporrar en att fortsätta skriva.

    SvaraRadera