söndag 2 april 2017

Kort kvällsrapport

Har under dagen testat lite spinnfiske utan någon framgång.

Kvällen ägnades däremot åt mete. Jag började med att rigga två spön för kikmete. Detta innebar krokar i storlek 22 och en liten maskbit som agn. Det tredje spöt riggades för bottenmete och med en räkbit som agn. Jag kunde se gott om mindre fisk inne bland stenarna och efter en stund lyckades jag lura en att nappa. Det visade sig vara gärs. Jag drog upp två till och insåg att det mesta på plats var gärs. Deras ögon reflekteras mycket tydligt då man lyser på dem. Såg någon grövre fisk som definitivt inte var gärs. Tyvärr var den skygg och försvann lika hastigt som den dök upp. Jag riggade därför om spöna som användes för kikmete till bottenmete. Testade att agna med en liten gärs och med mask. Det hela förblev inte mer fartfyllt än så.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar