tisdag 20 augusti 2024

Gotland

Gotlandsvistelsen har pågått några dagar och jag har hittills ägnat två mornar åt fiske. Av familjelogistiska skäl har det fått bli en närliggande hamn på västsidan som besökts båda gångerna, ett lugnt och fridfullt ställe.




Dessvärre har jag ingen av gångerna varit i kontakt med någon fisk, vare sig på det bottenmete jag har kastat ut eller det vertikala metet längs kajkanten. Det enda jag har sett som är fisk är stora mängder storspigg. Nog har man läst om hur illa ställt det är med Östersjön och det verkar stämma väl, dessvärre. Den andra morgonen kunde jag inte hålla mig från att fiska upp en storspigg, bara för att få något på kroken.





Det återstår att se om det blir några fler pass. Som vanligt med familj så har man ont om tid.

2 kommentarer:

  1. Det blev inget fiske för min del den här vändan till ön, jag väntar till det är kallare i vattnet och rimlig chans på kontakt med silver. så vill jag rapportera att jag inkräktat på din upphovsrätt genom att sno en bild. Är det inte OK för din del så tar jag bort den. https://oldschoolsportfishing.blogspot.com/2024/08/fiske-pa-gotland.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga som helst problem att använda bilden! Efter att ha repat lite nytt mod så är planen att jag tar med mig min sjuåring på ett pass på fredag. Hoppas på lite bättre lycka då.

      Radera