måndag 30 januari 2023

Ett embryo till en kommande artsatsning

Goddagens. Jag har fortfarande inte ägnat en sekund åt att fiska i år, men har däremot ägnat lite tid åt planering av fiske. En, av förhoppningsvis fler, artsatsning(ar) har så smått börjat planeras. Jag tänker inte i nuläget gå in mer specifikt på vad det är för art men satsningen kommer, föga förvånande kanske, ske först i sommar. Därav vill jag inte lägga någon förbannelse över något (löjligt vidskeplig, som jag uppenbarligen är i denna fråga). Det kommer en rapport när tillfället blir av, för det rör sig om en satsning som kräver planering, resa och en stor portion tur också.

5 kommentarer:

  1. Spännande! Skall inte jinxa det och fråga vad det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli väldigt spännande! Var allt för länge sedan en ny art noterades nu så det börjar bli dags.

      Radera
  2. Att planera fiske (eller, som jag brukar uttrycka det, bygga luftslott) är en klart underskattad del av hobbyn fiske. Ofta är de planerade fisken som aldrig blev av de allra bästa. Själv sitter jag rätt ofta på en pir i Portugal och metar havsabborre och det är alltid lika underbart (och det även om det aldrig skulle bli av).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där fisketuren på en pir i Portugal låter alldeles underbar. Får hoppas att det en vacker dag blir av!

      Radera
    2. Det hoppas jag också men skulle den inte bli det så har jag i alla fall mina fina minnen av den.

      Radera