torsdag 12 augusti 2021

Gullmarn/Lysekil - ännu ett pass utan fjärsing

Har avverkat ett pass vid Gullmarn och Lysekil. Främsta orsaken var att försöka lösa min giftige fiende fjärsingen, som alltså fortsätter att gäcka mig. Det nappade på bra hela dagen men som vanligt fel arter. Givetvis höll jag mig till ställen med sandbotten men det gick som det brukar. Riktigt störigt att den här arten blivit så svår för mig. Slutet av passet spenderades på ett klassiskt ställe för läppfiskar då jag behövde dra upp några till en intern tävling som vi är några som deltar i. Med LRF-utrustning (ultralätt) var det riktigt skoj att bända upp snultror och de gånger berggyltan klev på var det lite spännande. Ingen blågylta alls. Som väntat var det mest havets råttor, stensnultran, som nappade.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar