torsdag 18 juli 2019

Infernaliskt bra abborrfiske!

Var ute på sjön igår med svärfar. Fisket inleddes 7.17 och avslutades 11.50. Vi fick totalt 60 abborrar (fördelat 34-26 i min favör) vilket är det mest fantastiska abborrfiske jag varit med om tillsammans med förra sommarens popper-frenesi. Alla abborrar var inte stora men en tredjedel låg inom viktspannet 5-8 hg. Vi tog även varsin gädda där min innebar att jag tog den näst största gäddan hittills på 5.32 kg.

Ett fullständigt makalöst pass med hugg tätare än var femte minut! Jag körde på slutet av passet med inklämd hulling och hann kroka och drilla minst 8 abborrar. Det gick lika bra som tidigare. Ingen tappad fisk men däremot en smidig och skonsam avkrokning för de randiga vännerna. Kommer köra mer hullingfritt framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar