lördag 20 juli 2019

Halvårssummering första halvåret 2019

Det första halvåret 2019 är väldigt enkelt att summera vad gäller perioden januari - maj, fisket var dåligt. Jag prövade lite nya ställen vilket inte gav önskad utdelning. Inte heller de kända platserna levererade nämnvärt. Hade siktfiske på några tånglakar som antingen var extremt skygga eller inte huggvilliga. Den arten saknar jag fortfarande på fångstlistan. Väldigt mediokert fiske dittills. När vi kom in i juni var abborrfisket igång på allvar. Har haft några riktigt fina pass efter abborre i Värmland.

Under juni kom även årets hittills två nya arter: grässnultran på en riktad satsning samt sjustrålig smörbult som jag hittade på jakt efter fjärsing. Vad gäller fjärsing har jag inte fått till något bra pass. De verkar inte ha kommit in i lika stora mängder som i fjol då fångstrapporterna duggade tätt. Jag hann även med att göra ett tobisförsök i juni som endast gav andra bifångster.

Ett helt okej första halvår av 2019 (totalt räddat av juni månads fiske) men hoppas på mer det halvåret som följer. Det väntar lite spännande planer så man hoppas på att kunna notera lite fler nya arter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar