måndag 17 januari 2022

Mål för 2022

Inför 2021 sattes följande mål upp:

- Jaga fiskemärken från Sportfiskarna med min son.

- Bli mer noggrann vad gäller att notera personbästa inom olika fiskarter. Förhoppningvis förbättra PB för abborre och gädda.

- 2 nya arter.


Jag kan med facit i hand konstatera att det gick rätt bra. Fiskemärkesjakten gav fem märken som samtliga mottogs med stor glädje. Vad gäller det där med att mäta och väga har det väl slarvats en del. Inga personbästa för abborre eller gädda, knappt en gädda krokad 2021 faktiskt. Vad gäller nya arter gick det som bekant kalasbra med fem nya, stor succé! 
Nu är det då dags att sätta mål för året 2022 som hittills inte innehållit något fiskepass. 

Mål för 2022:

- Fortsätta jaga fiskemärken. Specifika målarter är gädda, makrill och braxen.

- Introducera min gudson (4 år i år) till fisket och att jaga fiskemärken.

- Försöka ta nytt personbästa i någon art.

- En ny art.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar målet att introducera gudsonen. Att se barn fiska är nästan roligare än att göra det själv. Att jag tog med mina två egna grabbar på fiske när de var små (och då mer agerade ghillie åt dem ägnade mig åt eget fiske) har gett fin utdelning nu när de är vuxna men fortfarande gärna hänger med mig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Herman. Ja det är väldigt roligt att uppleva deras glädje när de får uppleva fisket. Sedan är det kul om man kan lägga grunden till en framtida fiskekompis. För min egen del var det min morbror som introducerade mig till fisket. Nu har jag chansen att som morbror föra arvet vidare.

      Radera