torsdag 30 maj 2019

Omplanering

Har haft ett väldigt mediokert fiske det senaste. Suget efter en ny art ökar lavinartat. Hade en fiskeresa planerad inom kort med målsättning att ta en specifik art. En av personerna som skulle med har nu ställt in i vad som kan definieras som ”sista minuten”. Man lär så länge man lever. Vissa ska man helt enkelt inte planera sådant med framöver. Kanske är det därför jag mer och mer föredrar att fiska själv?

Nåja, man kan bli bitter över en sådan grej eller så kan man istället fokusera på andra möjligheter vilket jag väljer att göra. Jag har några dagar ledigt och kan därmed disponera dem som jag vill. Funderar kring några arter som jag tror det kan börja bli dags för, ex. fjärsing (antagonisten!) och tobis. Sedan finns ju andra som jag vet kommit igång som grässnultra, sjustrålig smörbult och lerstubb. Om någon har idéer/förslag på hur man bäst löser någon/några av dessa får ni gärna höra av er. Ser fram emot några dagar ledigt med fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar