tisdag 15 augusti 2017

Fiske och alkohol

Hör fiske och alkohol ihop? Här kan troligen svaren variera enormt mycket. Mängder med parametrar kan vägas in som när fisket sker, ensam/i sällskap, från land eller båt o.s.v.

Har jag svaret? Nja, delvis, för alla har vi nog vårt egna svar. Jag är ingen total motståndare till kombinationen fiske och alkohol. Det händer definitivt att det slinker ner en öl eller två under fisket. Men ungefär där någonstans går gränsen. Jag älskar öl. Jag är inte särskilt förtjust i varken vin, sprit, whiskey eller annan rusdryck. Men för mig är det en diametral skillnad mellan att avnjuta ett gott öl till fisket kontra att bli riktigt packad. Det senare gör att man givetvis tappar reaktionsförmåga men också i många fall omdöme.

För egen del har min fiskeumgängeskrets smalnat av med åren vilket kort och gott beror på hur en del använder alkohol i samband med fiske. Visst, jag har skrattat gott någon gång då sällskapet varit rejält packat men när det upprepas kan jag inte riktigt tro att det är fisket som lockar mest för dessa personer. Det har alltså resulterat i att jag inte fiskar med dessa personer längre då det ger mig mer att sitta ensam och kontemplera än att höra fylleskrål och ofta hög musik till råga på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar