söndag 15 januari 2017

Operation lake - del II - Göta älv

Ikväll gav jag mig ut på ett nytt försök efter lake. Denna gång med destination Göta älv och en position norr om där älven delar sig i Göta respektive Nordre älv. Förberedd med sill så skulle jag testa detta ställe för första gången vilket alltid är spännande. Temperaturen hade dock stått på minussidan hela dagen och under kvällen var det inget undantag. Någonstans mellan -6 till -8 hade jag under fiskepasset.





Det frös på rätt bra under de två timmarna som jag var på plats. På motsatt sida älven kunde jag till och med bevittna hur ytan frös men turligt nog höll sig min sida öppen. Fiskelyckan uteblev dessvärre ånyo när det gäller lake. Positivt att ha testat en ny plats som definitivt får prövas under varmare tider med lite feeder-mete. Fortsatt motigt vad gäller laken. Mycket nöjd med Gardner Hydro Flo-linan. Den känns som rätt metelina för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar