måndag 6 augusti 2018

Framgången fortsätter - art 49!

Jag skrev nyligen ett inlägg om skitfiskeåret 2018. På ganska exakt en veckas tid håller epitetet skitfiskeår på att ändras till succéår. Begav mig tidigt imorse iväg till ett vatten för att försöka på en art jag saknar. Har varit här en gång tidigare utan framgång. Började med att mäska upp min plats och hade napp omgående. Det var dock benlöja och en intensiv huggperiod satte igång. Efter att ha lyft ett antal benlöjor bytte jag plats. Det andra stället kändes inte hett men då fick jag i alla fall i mig det efterlängtade kaffet. Inget morgonfiske utan en termos med kaffe.

Valde att gå tillbaka till det första stället och fortsatte dra upp benlöjor även om nu även mört blandade sig i leken. Fick en lite positiv känsla av att mörten nu också hittat till mäskplatsen. Tiden gick dock och till slut bestämde jag mig, som så många gånger förr, att nu var det minsann sista försöket. Satte på två nya maggots och kort därefter rörde sig flötet. Krokade och lyfte in fisken som såg blek ut. Var rätt säker på mört först men noterade sedan att den var långsmal, blek och saknade de röda ögonen. Överbett? Ja! Stäm! Art 49!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar